اصلاح بذر و حمایت از توتون‌کاران در دستور کار شرکت دخانیات

پیام خداحافظی سیاوش افضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره از شرکت دخانیات ایران
دسامبر 11, 2021
محمد شیخان سرپرست شرکت دخانیات ایران شد
دسامبر 11, 2021

اصلاح بذر و حمایت از توتون‌کاران در دستور کار شرکت دخانیات

مدیر‌عامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: ما به فکری نو در بخش دخانیات کشور نیاز داریم و باید بسیاری از کارها به روزرسانی شود و از تکنولوژی روز و اصلاح بذر استفاده کنیم و توجه به توتون‌کاران، در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ حسین عامریان، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بیان کرد: در فضای فعلی کشور کار تولیدی با اعمال شاقه است و هزار مانع بر سر راه آن وجود دارد و شرایط به گونه‌ای است که مجموعه‌های بدون حواشی با مشکل روبه‌رو هستند و چه برسد در فضای تحریم و حتی تحریم داخلی بخواهیم کار کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد افزود: فضای تولید مانند فضایی مین‌گذاری شده است که در این فضای سنگین هم باید بار سنگین را حمل کرد و هم باید از آن عبور کرد و جان سالم به در برد.

وی اظهار داشت:‌ وضعیت اقتصادی در کشور شرایط تولید را سخت کرده است . شرکت دخانیات یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ایران است و شرایط امروز آن به دلیل اقدامات مسؤولان بوده و حق شرکت دخانیات این نیست. لذا باید این بخش‌ را بسازیم و توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم برنامه‌ها را به نحو احسن اجرا و گسترش داد گفت: نیاز به یک تحول و تغییر و فکر نو داریم تا شرایط بهتری را رقم بزنیم.

عامریان افزود: شرکت دخانیات برای تحول نیازمند شوک و جهش است و نیاز به تلاش همگانی دارد و این شرکت نیازمند فکر نو و انرژی نو است.

وی اظهار داشت: رقبا می‌خواهند شرکت دخانیات تعطیل و در آن بسته شود و می‌خواهند بازار را به صورت انحصاری در اختیار داشته باشند، اما ما باید عرضه داشته باشیم و سهم دخانیات را از بازار افزایش دهیم.

عامریان اظهار داشت:‌ ما به فکر نو در این بخش نیاز داریم و باید بسیاری از کارها به روزرسانی شود و از تکنولوژی روز و اصلاح بذر استفاده کنیم و ضمن توجه به توتون‌کاران مدیریت فضای رقبا را نیز دنبال کنیم، زیرا وظیفه رقیب این است که سهم خود را از بازار افزایش دهد، اما ما باید بتوانیم سهم‌مان را از این بازار بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه من حرف سیاسی نمی‌زنم،‌ اظهار داشت: ما کار فنی می‌کنیم.

وی افزود:‌ در دولت قبل اگر کسی می‌خواست کار کند، باید وارد همان مسیری که مین‌گذاری شده بود، می‌شد، ضمن اینکه از پشت نیز ممکن بود، خنجر بخورد، ولی در دولت فعلی این گونه نیست و انتظار جامعه هم همین است که عیب‌های دولت قبل وجود نداشته باشد و باید شأن و جایگاه شرکت دخانیات به قبل بازگردد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران اظهار داشت: تولید باید شدت و شتاب گیرد و پیش‌بینی می‌شود که امسال تولید سیگار به بیش از 12 میلیارد نخ افزایش یابد، این در حالی است که تا پیش از این میزان تولید سالانه حدود 7 میلیارد نخ بود.

عامریان گفت:‌ باید حواشی‌ها را در شرکت دخانیات کنار زد ما به هیچ وجه به هیچکس باج نمی‌دهیم و فقط به تولید بیشتر و بازار بیشتر داخلی و خارجی فکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: یک اصلاح ساختار باید در مجموعه اتفاق بیفتد بنابراین بکار گرفتن فکر و انرژی بیشتر قطعا حواشی ایجاد می‌کند و خیلی‌ها نیز فتنه‌انگیزی می‌کنند اما نباید بگذاریم.

وی اظهار داشت: اگر نیت خیر باشد و از مدیریت تبعیت کنیم نتیجه پیروزی همگانی است.

بنابراین گزارش در این مراسم، محمد شیخان به عنوان مدیرعامل شرکت دخانیات منصوب شد.

در ادامه این مراسم سیاوش افضلی، مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران اظهار داشت:‌ بیش از 780 روز در شرکت دخانیات خدمت کردم و باوجود همه‌ مشکلات خدمت در این شرکت برای من تجربه نابی بود.

وی اظهار داشت:‌ آخرین وظیفه هر مدیری انتقال شرایط، موانع و فرصت‌ها به مدیر جدید است، لذا دفترچه‌ای به صورت آماری تهیه شده است.

وی اظهار داشت: شرط موفقیت و توسعه بازار شرکت دخانیات همیاری و همکاری کل بدنه است و ما تلاش می‌کنیم تا مجتمع خوی نیز به زودی فعال شود.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات در یک دهه اخیر ضربات زیادی خورده است، گفت: باید درک مشترکی بین شرکت دخانیات و دیگر حامیان ایجاد شود.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات افزود:‌ شرکت دخانیات ایران بدون هیچ کمکی از دولت گذشته در شرایط تحریم و حتی شرایطی که من از آن به عنوان تروریسم اقتصادی یاد می‌کنم 50 درصد افزایش تولید داشته است.

وی افزود: وضعیت کشور امروز به گونه‌ای است که هر کسی جدا از چارچوب‌های فکری باید برای موفقیت دولت فعلی تلاش کند.

وی اظهار داشت: الان تولید ما به 102 درصد است و از برنامه جلوتر هستیم.

افضلی گفت: تعارض منافع در این سند زیاد است و باید بتوانیم از این صنعت دفاع کنیم و هنگام دفاع از این صنعت لکنت زبان نگیریم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *