افزایش نزدیک به ۹۰ درصدی مالیات بر فروش سیگار
دسامبر 13, 2021
این سیگار باروری مردان را به خطر می‌اندازد
دسامبر 21, 2021

قیمت سیگار چقدر گران می‌شود؟

مالیات بر فروش سیگار در قانون بودجه ۱۴۰۱ رشد عجیب ۹۰ درصدی خواهد داشت و قرار است از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برسد. قیمت سیگار در سال جدید با این مالیات دخانیات رقم قابل توجهی شده است و هزینه یک سیگاری در سال حدود ۶ تا ۱۴ میلیون تومان است.

قیمت یک پاکت مارلبرو تاچ ظرف یک ماه ۲۵ هزار تومان گران شده و به ۸۰ هزار تومان رسیده است. با افزایش ۹۰ درصدی مالیات بر فروش سیگار باید منتظر گرانی ناگهانی سیگار باشیم.

سیگاری‌ها در سال جدید چقدر مالیات می‌دهند؟

اگر سیگاری هستید همین حالا رقم قابل توجهی دود می‌کنید که احتمالا سال آینده می‌تواند با افزایش زیادی همراه باشد. مالیات بر فروش سیگار در قانون بودجه ۱۴۰۱ رشد ۹۰ درصدی خواهد داشت و قرار است از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش فرارو، همین حالا هر پاکت مارلبرو به عنوان یکی از برند‌های گرانقیمت، ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود. تصور کنید یک نفر روزانه ۱۰ نخ مارلبرو می‌کشد. او هر هفته، ۲۸۰ هزار تومان، هر ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در سال ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرج می‌کند.

همچنین ارزش یک پاکت وینستون ایکس‌استایل بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است. مدل‌های مختلف کنت را در دکه‌های روزنامه از ۱۴ تا ۱۷ هزار تومان می‌فروشند و قیمت پاکت‌های پالمال، مگنا و اونیکس بین هفت تا ۱۲ هزار تومان است. البته هنوز هم خرید سیگار به صورت باکس صرفه اقتصادی دارد و می‌شود با این نوع خرید کردن، مثلا هر پاکت وینستون ایکس‌استایل را ۲۶ هزار تومان تهیه کرد. یعنی حداقل چهار هزار تومان کمتر از خرید عادی.

قیمت انواع سیگار در سال ۱۴۰۱

قیمت هر پاکت وینستون درحال‌حاضر ۲۷ هزار تومان است. البته ممکن است در برخی از دکه‌ها همین پاکت را ۳۰ هزار تومان بفروشند. یک ماه قبل قیمت یک پاکت وینستون ۲۰ هزار تومان بود. مدل میکس وینستون ۲۹ هزار تومان قیمت دارد و وینستون عقابی هم ۲۸ هزار تومان، اما گران‌ترین مدل وینستون، مدل ایکس‌استایل محسوب می‌شود که در سوپرمارکت‌ها ۳۰ هزار تومان قیمت دارد و در برخی از دکه‌ها ۳۵ هزار تومان هم فروخته می‌شود.

قیمت وینستون ایکس‌استایل درحالی از ۳۰ هزار تومان فرارتر رفته که یک ماه قبل با ۲۲ هزار تومان قابل خریداری بود. مارلبرو سفید درحال‌حاضر ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و ارزش هر پاکت مارلبرو تاچ و پایه‌بلند به ۸۰ هزار تومان رسیده است.

مارلبرو تاچ هم رشد قیمت خیره کننده‌ای در یک ماه گذشته داشته و ارزش آن ۲۵ هزار تومان بیشتر شده. قیمت هر پاکت کمل آبی درحال‌حاضر به ۱۵ هزار تومان رسیده است و پاکت‌های زرد و مشکی این برند را ۱۴ و ۱۳ هزار تومان می‌فروشند. یک ماه قبل هیچ کدام از پاکت‌های کمل بیشتر از ۱۲ هزار تومان قیمت نداشتند. قیمت پاکت‌های کنت هم بین ۱۷ تا ۲۲ هزار تومان است.

پاکت کنت چهار تقریبا ۱۷ هزار تومان ارزش دارد و یک پاکت کنت میکس می‌تواند تا ۲۲ هزار تومان قیمت داشته باشد. پاکت‌های مگنا و پالمال نسبت به برند‌هایی که اسم آوردیم نرخ کمتری دارند. انواع مختلف پاکت‌های مگنا مثل اولترا، لایت و قرمز بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان قیمت دارند و هر پاکت پالمال هم ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد

سایت

قیمت سیگار به‌صورت باکس

قیمت یک باکس ۱۰ تایی وینستون ۲۵۰ هزار تومان است و ارزش هر پاکت ۲۵ هزار تومان خواهد بود. فروش هر پاکت با قیمت بیشتر از ۲۵ هزار تومان، سود فروشنده محسوب می‌شود. مغازه‌داری که یک پاکت وینستون را ۲۷ هزار تومان می‌فروشد، دو هزار تومان و دکه‌داری که آن را ۳۰ هزار تومان دست مشتری می‌دهد، پنج هزار تومان سود می‌کند.

یک باکس وینستون ایکس‌استایل ۲۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود و هزینه هر پاکت ۲۶ هزار تومان خواهد بود. دکه‌داری که هر پاکت وینستون ایکس‌استایل را ۳۵ هزار تومان می‌فرشد ۹ هزار تومان سود می‌برد. به همین ترتیب سود فروش سیگار به صورت باکس برای دیگر برند‌ها هم تاحدودی مشخص است

یک باکس کمل آبی ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد و هر پاکت هم ۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یعنی سود فروش هر پاکت برای مغزه‌دار یا دکه‌دار بابت هر پاکت کمل آبی سه هزار تومان است. هر باکس کمل زرد و مشکی هم به ترتیب ۱۱۰ هزار تومان و ۹۵ هزار تومان فروخته می‌شوند.

همچنین یک باکس کنت را ۱۴۷ هزار تومان قیمت گذاشتند و بابت هر باکس پالمال و مگنا ۱۱۰ هزار تومان و ۱۴۷ هزار تومان باید پرداخت کرد. اگر بخواهیم قیمت هر پاکت را در خرید یک باکس محاسبه کنیم، آن وقت به خاطر هر پاکت کنت چهار ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان، هر پاکت پالمال ۱۱ هزار تومان و هر پاکت مگنا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

دومی سایت

هزینه یک سال سیگاری‌ها چقدر است؟

فرض کنیم یک نفر روزانه ۱۰ نخ سیگار وینستون ایکس‌استایل دود می‌کند. این شخص به صورت سالانه سه هزار و ۶۵۰ نخ سیگار –معادل ۱۸۳ پاکت- می‌کشد و بابت این مقدار، هر هفته ۱۲۲ هزار تومان، هر ماه ۵۲۵ هزار تومان و هر سال شش میلیون و ۳۸۰ هزار تومان هزینه می‌کند.

اگر اهل سیگار‌های گرانقیمت مارلبرو باشید، این هزینه می‌تواند تا ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند. آن‌هایی که از برند‌هایی مثل مگنا و پالمال و اونیکس و... استفاده می‌کنند، هر سال بابت سیگار دو میلیون و ۸۰۰، ۹۰۰ هزار تومان خرج می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *