برگزاری نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون بهداشت جهانی درمورد کنترل دخانیات

14 درصد افزایش تولید سیگارت در نیمه اول امسال
اکتبر 11, 2021
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تعیین شد
اکتبر 13, 2021

برگزاری نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون بهداشت جهانی درمورد کنترل دخانیات

در جدیدترین گزارش دبیرخانه کنوانسیون چارچوب بهداشت جهانی در مورد کنترل دخانیات، جزئیاتی از نحوه برگزاری و ثبت نام نهمین کنفرانس اعضای بهداشت جهانی بر کنترل دخانیات (COP9) در تاریخ 8 تا 12 نوامبر 2021 (برابر 17 تا 22 آبان 1400 ) و دومین نشست تخصصی اعضای پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی (MOP2) در تاریخ 15 تا 18 نوامبر 2021 (برابر با 24 تا 27 آبان 1400) منتشر شده است

بنا بر اطلاع پورتال مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ؛ در این گزارش آمده است با توجه به شیوع بیماری کووید19 و تأثیر آن بر نحوه برگزاری کنفرانسها و سفرهای بین المللی، برنامه این نشستها نیز که قرار بود در شهر لاهه هلند و به صورت حضوری برگزار گردد دستخوش تغییراتی شده است. بدین ترتیب نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون بهداشت جهانی بر کنترل دخانیات (COP9) و دومین نشست تخصصی اعضای پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی (MOP2) نیز بصورت مجازی و از مقر دائمی سازمان بهداشت جهانی در ژنو سوییس دنبال خواهد شد.

در همین راستا و با توجه به چارچوب مجازی نشستهای یادشده، از سه ماه پیش از شروع این نشستها ، کلیه اسناد و مدارک هر دو نشست در سایت اینترنتی کنوانسیون چارچوب بهداشت جهانی در مورد کنترل دخانیات بارگذاری خواهد شد.

قرار است در نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب بهداشت جهانی بر کنترل دخانیات (COP9) بر موضوعات و گزارشات فنی گوناگون مرتبط با کنوانسیون و پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی و سایر مسایل موردنظر جهت طرح در کنفرانس بعدی اعضا (COP10) بحث و بررسی شود . همچنین در دومین نشست تخصصی اعضای پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی (MOP2) بر گزارشات گروههای کاری درخصوص نظام ردیابی و رهگیری کالاهای دخانی از جمله کانون جهانی انتشار اطلاعات، شیوه های یکسان سازی بسته بندی محصولات دخانی و کمکها و همکاریهای فنی به کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته جهت اجرای کامل پروتکل مذکور مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام آنلاین برای اعضای کشورهای عضو، کشورهای غیرعضو، اعضا و سازمانهای بین المللی ناظر، خبرنگاران و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به آدرس زیر مراجعه نمایید.

https://fctc.who.int/publications/m/item/instructions-for-cop-and-mop-focal-points-registration

منبع: پرتال اینترنتی کنوانسیون چارچوب بهداشت جهانی در مورد کنترل دخانیات

مترجم: مهدیه سادات محمدی

آدرس کوتاه شده:https://www.mimt.gov.ir/s/mfacnzD

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *