بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق

عدم صدور معرفی نامه ثبت نشان تجاری توسط مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور
سپتامبر 11, 2021
14 درصد افزایش تولید سیگارت در نیمه اول امسال
اکتبر 11, 2021

بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق

اقتصاد پنهان- پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور، به منظور مردمی کردن پیشگیری و مبارزه با قاچاق، نشست مشترکی با حضور رؤسای مجامع استانی و دبیران و نمایندگان کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق استان‌های سراسر کشور به‌صورت برخط برگزار شد.

به گزارش اقتصاد پنهان، مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 2 ماه پس از امضای تفاهم‌نامه مشترک با مجمع ملی جوانان، از برگزاری جلسه مشترک با کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور و مجامع استانی تابعه خبر داد.

کوشا با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت عظیم مردم و 3700 تشکل مجمع ملی جوانان کشور، گفت: توسعه همکاری کمیسیون‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها با مجامع جوانان استانی مجمع و همچنین کمیسیون‌های تخصصی استانی ذی‌ربط، دستیابی به اهداف قانونی طرفین را تسهیل و اثربخش می‌سازد.

مدیرکل دفتر تبلیغات و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارتقاء دانش و آگاهی عمومی در زمینه پیامدهای زیانبار قاچاق کالا و ارز، تقبیح فعل و مصرف کالای قاچاق، افزایش کیفیت تولیدات داخلی، گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را از اهداف مهم تفاهم‌نامه مذکور برشمرد.

وی با اشاره به لزوم اجرای تکالیف ماده 14 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه‌های ذیربط، افزود: استفاده از ظرفیت و امکانات فرهنگی، رسانه‌ای و فضای مجازی طرفین در الگوسازی برای حمایت از کالای ایرانی و تقبیح قاچاق از ملزومات اجرای ماده 14 قانون است و اگر دستگاه‌های فرهنگی استانی در خصوص فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف، فعالیتی انجام ندهند، از طریق مراجع قانونی و نظارتی میتوان پیگیری موضوع را مطالبه کرد

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد‌: با انتخاب استان‌های اردبیل، تهران، سیستان و بلوچستان، کردستان و مرکزی به عنوان استان‌های پایلوت اجرای طرح، مقرر شد جلسات کارشناسی و تخصصی کمیسیون‌های استانی با مجامع استانی به منظور تبیین نقش مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق و دریافت طرح‌ها و ایده‌های مردمی مجامع برگزار شود.

کوشا گفت: بنا بر پیشنهاد مطرح شده توسط مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و تولید محتوای مورد نیاز، استفاده از ظرفیت بودجه فرهنگی ادارات کل فرهنگی اجتماعی استانداری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

کوشا در خاتمه خاطر نشان کرد: امید است از توان و ظرفیت تشکل‌های جوان و مردمی در سطح کشور بتوان فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و تقبیح فعل و مصرف کالای قاچاق را به عنوان شاخص اصلی کار فرهنگی در این زمینه تلقی نمود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *