مخالفان توسعه صنعت دخانیات ایران، باید جلوی قاچاق را هم بگیرند

جلسه مربوط به مرکز فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
سپتامبر 14, 2020
ضعف سیاست‌گذاری،پاشنه آشیل صنعت دخانیات/صنعت تضعیف وقاچاق تشدیدشد
فوریه 16, 2021

مخالفان توسعه صنعت دخانیات ایران، باید جلوی قاچاق را هم بگیرند

روح الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت صنعت دخانیات کشور، اظهار داشت: در حال حاضر حجم زیادی از بازار دخانیات کشور در اختیار محصولات خارجی است؛ از آنجایی که جهت‌گیری کلی نظام بر عدم توسعه صنعت دخانیات به منظور حفظ سلامت مردم است و در این زمینه مخصوصاً وزارت بهداشت با قدرت فعالیت می‌کند تا صنعت دخانیات توسعه نیابد، نظر من این است که اگر واقعاً ما به فکر سلامتی مردم هستیم و مخالف با استعمال دخانیات و کشت و تولید این محصول هستیم، پس باید جلوی قاچاق این محصول را نیز بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: سیگار خارجی در کشور به راحتی توزیع می‌شود و از سویی دیگر نیز برخی از شرکت‌های خارجی در ایران نمایندگی دارند، بنابراین اگر واقعاً به فکر سلامتی مردم هستیم باید جلوی این فعالیت‌ها هم گرفته شود.

وی ادامه داد: گفته می‌شود عدم توسعه صنعت دخانیات برای حفظ سلامتی مردم است ولی اگر قرار باشد ما بازار خارجی‌ها را در ایران تأمین کنیم، قابل قبول نیست.

عباسپور گفت: صنعت دخانیات می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای درآمدزایی کشور باشد و صادرات خوبی در این حوزه صورت گیرد؛ زمین‌های شمال کشور برای کشت توتون بسیار مناسب است. در بحث تولید و فراوری دخانیات، ایران می‌تواند تولیدکننده یکی از با کیفیت‌ترین توتون‌ها باشد مشروط بر اینکه سیاست گذاری در این حوزه بدرستی صورت بگیرد؛ نه اینکه در جهت حفظ منافع شرکتهای خارجی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: کسانی که با این موضوع مخالفت می‌کنند و با قدرت جلوی توسعه این صنعت می‌ایستند، باید تلاش کنند جلوی قاچاق کالا را بگیرند تا سیگار بی کیفیت که در قالب قاچاق وارد کشور می‌شود، در بازار به راحتی توزیع نشود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *